Lyllus volt olyan kedves, és megajándékozott minket egy jó kis filmkritikával. Nekem nagyon tetszik, egyet is értek vele :P (Kristenes dolgot kivéve:P)
 
   A Twilight (Alkonyat) című film 2008-ban készült Stephenie Meyer regényéből, Catherine Hardwicke rendezésében. Az alap sztori egy hétköznapi, kissé (kissé nagyonJ) ügyetlen lány (Bella Swan/ Kristen Stewart) és egy rendkívül vonzó vámpír srác (Edward Cullen/ Robert Pattinson) megismerkedése és szerelembe esése, a végén megspékelve egy kis akcióval.
   A könyv és a film is eléggé megosztja a közvéleményt. Én most a saját nézetemet fogom ismertetni a filmről. Tény, hogy pozitív és negatív vonásai egyaránt vannak. Nem akarok átesni a ló egyik oldalára sem, úgyhogy megpróbálom mindkét oldalról megvilágítani.

Kezdjük talán a negatívumokkal:
   Az első, és számomra legzavaróbb, az a sok kihagyás, átírás, ami általában jellemzi az olyan filmeket, melyek regényből készültek. Rengeteg párbeszéd van, ami olvasva nagyon tetszett, a filmben pedig teljesen más a megfogalmazása, vagy épp kihagytak olyan mondatokat, jeleneteket, amiket a készítők valószínűleg csak kis apróságként kezeltek, nem tartották fontosnak a cselekmény szempontjából, pedig nagyon is lényegesek ahhoz, hogy igazán érzékelni tudjuk a szereplők közötti érzelmeket.
   A másik dolog, ami nem tetszett, hogy nagyon gyorsan zajlottak az események. Persze, nem lehet egy kétórás filmbe bezsúfolni mindent, ami egy több száz oldalas könyvben van, de akkor is meg lehetett volna jobban oldani. Tisztán emlékszem rá, hogy, amikor először néztem a filmet, nagyon szemet szúrt valami. Mégpedig Edward  azon mondata, hogy: „Bella, mi nem lehetünk barátok!”
   Furcsának találtam, hogy ilyesmi kerül szóba, amikor körülbelül harmadszor beszélgetnek. Ráadásul az előző párbeszédeik sem voltak túl mélyrehatóak, alig beszéltek valamiről. Itt jön ki az, hogy szentelhettek volna több jelenetet az ismerkedős fázisnak, és akkor nem ért volna váratlanul, hogy barátságról, vagy egyáltalán valamilyen kapcsolatról beszélgetnek.
 
    Aztán ott van még az, hogy Bellát összesen, ha kétszer láthatjuk elmosolyodni az egész filmben. Jó, persze, új környezet, új suli, új emberek, de azért  Edward társaságában megengedhetne néha magának egy mosolyt (vagy egy felet, ha már annyira nehezére esik).
   És majdnem kihagytam, de szerencsére eszembe jutott, hogy Jasper karaktere nekem nem olyannak jött le a könyvből, mint ahogy a filmben jellemzik: „mindig fájdalmas képet vág”. Nehéz neki, hiszen ő nem olyan régóta „vegetáriánus”, mint a többiek, de azért kicsit túlzásnak érzem az állandó fapofát (kivétel a baseball-os rész, ott egész aranyos).

És akkor jöjjenek a pozitívumok:
   Először is nagyon tetszett a szereplőválasztás. Nincs olyan, akire azt tudnám mondani, hogy valaki más kellene helyette, úgyhogy inkább kiemelem a kedvenceimet:
Robert Pattinsont nagyon jól eltalálták Edward szerepére. Nem olyan szinten gyönyörű, mint, ahogy a könyvben le van írva, nem egy félisten, de hát olyat nem is lehetne találni, maximum akkor, ha leszerződtetnének egy igazi vámpírt.:) Az arcával nagyon jól tud bánni, tényleg elhiszem neki, hogy ő most épp önmarcangolós-szenvedős hangulatában van, vagy egy-egy mosolyánál, hogy jó a kedve.
   Kristen Stewarttal is meg vagyok elégedve a fentebb említett mosolyhiányától eltekintve. Számomra hiteles az alakítása. Jól játsza a kétbalkezes lányt, aki kissé feszült a sok új ember társaságában.
   Ott van még Alice és Carlisle, akik úgy fantasztikusak, ahogy vannak. Alice a maga mosolygós, vidám, jókedvet árasztó valójával, Carlisle pedig a nyugodtságával, a rajta látható jóindulattal, és hogy már attól megnyugszik az ember, ha csak ránéz.
   A zavaró átírások között akad egy olyan, ami nekem kifejezetten tetszett. Mégpedig az a jelenet, amikor az erdőben vannak, és Bella elmondja Edwardnak, hogy tudja, hogy vámpír. Ez a rész jobban megfogott, mint a könyvben, és ebben talán a helyszín szépsége is közrejátszott.
   A filmben hallható dalokról nem lehet egy rossz szavam sem. Nem kifejezetten az általam kedvelt stílust képviselik. Sőt, valószínű, hogy, ha csak úgy meghallom őket valahol, akkor oda sem figyelek rájuk, de annyira illettek a film hangulatához, hogy egészen megszerettem őket. Így most a rock zene szerelmese néha Debussyt hallgatJ

    Összességében elmondhatom, hogy engem teljesen magával ragadott a film, még így is, hogy nem volt épp tökéletes és sok helyen eltért a könyvtől. Izgatottan várom a következő részt, és remélem, hogy arról is legalább ennyire jó lesz a véleményem. A könyvet inkább nem kritizálnám, mert egyelőre csak álmodozhatok arról, hogy valaha is olyan író lesz belőlem, mint Stephenie Meyerből.:)
 
Szerző: Lyllus

 

Szerző: Audry

12 komment

Címkék: kritika

A bejegyzés trackback címe:

https://edwardcullen.blog.hu/api/trackback/id/tr61916412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nessie 2009.02.01. 19:17:27

Audry!!SOS valamiért nem tudok belépni a fórumba!!!!!!Amint elolvasod kérlek jelezz valahogyan!

Audry 2009.02.01. 19:37:02

@Nessie: Láttam közben megoldódott a probléma :P

LauraL 2009.02.02. 10:02:29

Egyet tudok érteni a benyomásaiddal. Jó, hogy összefoglaltad. Valóban lehetett volna egy kicsit cizelláltabb a megismerkedés-vonzódás-vívódás-barátság-szerelem vonal! Örülök, hogy olvashattam a kritikád!

Fatcsi 2009.06.06. 22:43:45

Már énis kiveséztem a baráti körben, hogy a film egyszerűen mintha nem is a könyv szerint készült volna. :/ és van néhány olyan effekt, amit sokkal jobban is megoldhattak volna. de azért imádom. mellesleg Ed féloldalas mosolya sehol nem tűnt fel szerintem,de ha mégis, gyorsan irjátok meg hol!

amúgy mindenben egyetértek! és ha már az erdős résznél járunk... az baromi jó lett,sajnálom hogy nem Meyer írta le! azt a jelenetet még ma is sokszor felhozzuk a barátnőmmel, persze angolul!:D

Ui.: -I know what you are!
-Say it! Aloud! SAY IT!
-VAMPIRE!
puxxy

helga06 2009.06.07. 16:33:00

A kedvenc részem az erdős!:DDD egyszerűen imádom, és csak egyetérteni tudok, hogy az jobban megvan csinálva a filmben, mint leírva a könyvben. Valahogy hatásosabb.
Szerintem a filmben kicsit jobban is érzékeltethették volna Edward és Bella közti kapcsolatot, azt a visszavonhatatlan, őszinte szerelmet.
Én a történet középső részét húztam volna tovább, amikor a szerelem igazán megerősödik. A könyvben ott sokkal többet nevetnek, a filmben alig mosolyodnak el egyszer-kétszer. (Edwardtól a kedvenc mosolyom, amikor a szobájában vannak, és akkor jön a "Megtáncoltathatlak?":DD)
A szereplőválasztással kapcsolatban csak egyetérteni tudok. Szerintem mindenkinek a karakterét eltalálták(a magyar szinkronnal viszont vannak problémáim:S) Alice a kedvencem! a kecses mozgását nagyon jól érzékeltették, akárcsak a balettcipővel is:D
Hát ennyi az én kritikám:)

helga06 2009.06.07. 16:49:55

@Fatcsi: sztem az a bizonyos féloldalas mosoly is annál a résznél van, amikor Edward szobájában vannak, a "Megtáncoltathatlak?" mondat után. hűűű...a kedvencem:PP ha valamelyik, hát akkor az a mosoly a féloldalas, bár az sem olyan, mint ahogy a könyvben leírja, de tény, hogy egyszerűen lélegzetelállító:DDD

Fatcsi 2009.06.07. 18:14:41

téééélllleg :D hogy is tudtam elfelejteni?! de az az egy és az is kicsit rejtett... de azért köszi és mg ma tuti megnézem párszor azt az édes drága hőn imádott mosolyt xd

helga06 2009.06.08. 18:34:33

@Fatcsi: én is, én is!ez aztán az igazi mosoly, ami még rejtetten is ennyire jóóó:PP:DD

dzsuc 2009.08.10. 22:46:05

Nem rég tettem le a könyvet,két nap volt.Előtte láttam vagy háromszor a filmet.Amíg csak a filmet néztem teljesen kielégített.De azért felmerült bennem néhány kérdés:-Honnan kezdődött?Kiből hogy lett vámpír?(Edwardot és Esme-t leszámítva senkiről nem jön infó)Hogyan jutott magasabb dimenzióba ez a kapcsolat?Miért tartanak össze azon kívül,h Carlisle szedte össze őket?Mitől lettek csak állat falók?És egyáltalán hogyan férkőzhet meg egymás mellett a tűz és a víz?Sok kérdésemre választ adott a könyv és mostmár bánom,h nem azt láttam/olvastam előbb.(Hozzáteszem a kötelező olvasmányokról is ez a véleményem.)Hihetetlen,h olyan dolgokat kihagynak a filmből,h hogyan forr össze ez a két világ két fiatalban(és ismételten "fiatalban")Kevésbé írja le a film.És a család története hol marad?Persze,azzal én is egyet értek,h egy filmben nem lehet mindent összezsúfolni,de sok értékes,érdekes momentum maradt ki belőle.Sajnálom....De legalább a könyv kielégítette a szomjamat! :)

dzsuc 2009.08.10. 22:51:21

Jah,és hozzáteszem,hogy szeintem ahogy vagy a filmet,vagy a könyvet olvasta az ember lánya,máris egy Edward Cullenről álmodik....De nem arról,hogy vámpír legyen, hanem arról,hogy biztonságba tudhassa magát egy bizonyos férfi mellett.Aki mindig ki segít ha baj van,mert ott terem,ha kell! :)Megnyugtató lenne,mi?

Audry 2009.08.10. 23:23:50

@dzsuc: Egyet értek azzal, amit írtál. Én szerencsére a könyvvel kezdtem, mert a film leírása nem hozott lázba, ahogy a plakátja sem. Így nekem elsőre nagyon nagy csalódás volt a film. Kb percenként tettem fel a kérdést magamnak, hogy mi a fene ez? :D Edward Cullen elsőre szintén csalódás volt (Bocs Rob), de végül úgy gondolom, Robert alakítása NEKEM hiteles volt, és végül elhittem, hogy ő Edward Cullen, vagyis meggyőzött a film végére arról, hogy igenis megérdemelten kapta meg a szerepet. Persze ez ízlés kérdése. A film nekem összecsapott, és nem csak azért, amiket te felsoroltál. Viszont a képi világa szép, leszámítva a forgó kamerát, ami nekem klip hatást kelt, és illúzió romboló egy olyan jelentben, ahol pont hogy bele kéne magam élni a történtekbe. Viszont Carlisle, illetve Charlie is jól sikerült karakter a filmben. Nekem mind a ketten jó választásnak bizonyultak, illetve még Emmett az, aki ugyan keveset játszik, de végül is illik hozzá a szerepe. :)

Ami az Edward dolgot illeti, ma tényleg ritka az ilyen mentalitású ember, bár azt nem szeretném, hogy valaki a tudtomon kívül nézze, ahogy alszom. :) Ezt leszámítva valóban vonzó egyéniség, minden hibája ellenére (vagy épp azért) is. :D

Dóraa 2009.12.07. 20:26:20

Sziasztok!
Audry nagyon jó lett !
Remélem lesznek folytatások!
Sok jót az életben !
Bey
süti beállítások módosítása