Kényszerszünet állt be az Alkonyatot követő New Moon, vagyis az Újhold forgatásán, mivel a filmek alapjául szolgáló bestsellerek írónőjét, Stepehenie Meyert pláguimmal vádolja egykori kollégiumi szobatársa.

   Heidi Stanton azt állítja, hogy a nagy sikerű könyvek alaptörténete kísértetiesen hasonlít egy novellájához, melyet még az egyetemen írt, mikor együtt lakott Meyerrel, aki azt állítja, hogy a vámpír sztori ötlete álmában merült fel benne. Stanton erre akkor jött rá, mikor megnézte az Alkonyatot.

    „Őszintén, ledöbbentem, mikor a múlt héten elkezdtem nézni a filmet a férjemmel. Azonnal mondtam is neki, hogy az ötlet tőlem származik! Még akkor írtam egy hasonló alapgondolatú novellát, mikor egyetemre jártunk.” – olvasható a bíróságra múlt kedden beadott papírokban.

    A vád Meyer ellen tehát plágium, és a New Moon készítői jobbnak látták leállítani a forgatást, amíg az ügy nem tisztázódik így vagy úgy.

 

Forrás: http://www.hirmagazin.hu/article.php?articleid=10856

 

   Ha valaki sikeres, rögtön előkerülnek az irigyek, akik szintén részt szeretnének a dicsőségből, és legfőképpen a pénzből... Ez az egyik lehetőség. A másik az, hogy az ötlet valóban nem Meyertől származik, hogy kedvenc vámpírunk nem az ő buksijából pattant ki. De kérdezem én, most őszintén, ha a kedves egyetemi társ ötlete volt is, nem adatta ki, és bizonyára nem is állt szándékában, hiszen Meyer sem kamasz már, nem tegnap járt egyetemre, tehát azóta évek teltek el, így a barátnőnek meg lett volna arra a lehetősége, hogy publikáltassa saját művét.

   Persze az is érdekes, hogy ha valóban lopásról van szó, akkor mekkora a hasonlóság az eredeti ötlet, és Meyer verziója között. Illetve egy novella áll szemben egy 4 kötetes könyvvel, kérdés, hogy egy pár oldalas novella versenyezhet-e egy könyvsorozattal, amibe Meyer mindenképpen sok ötletet tett bele saját kútfőből.

   Ha csupán annyi az egyezés, hogy egy vámpír beleszeretett egy emberlányba, akkor én nem ítélnék meg kártérítést, de ha történetesen a vámpírnak volt egy különleges képessége... (Csendben megjegyezném, ennyi erővel a Buffy írói is perelhetnének, mert ott két vámpír is beleszeretett egy emberlányba. Ráadásul Spike 126 éves volt, Edward 107. Spike ugyanúgy "megjavult", mint Edward... Igaz, nem volt képessége... Ezért is lenne érdekes, milyen pontokban egyezik a két mű.)

 

   Csak reménykedhetünk, hogy ha ez a hír nem csak pletyka, és valóban leállították a forgatást, akkor nem tart túl sokáig ez a mizéria, különben csúszni fog a premier, aminek sokan nem örülnénk... (Annak végképp nem, ha esetleg le sem forgatnák a további részeket.)

   Lássuk be túl szép volt az egész ahhoz, hogy ne legyen előbb-utóbb valami botrány körülötte...

Szerző: Audry

9 komment

Címkék: hírek

A bejegyzés trackback címe:

https://edwardcullen.blog.hu/api/trackback/id/tr291079881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzseni13 2009.04.22. 16:01:09

Ez borzalmas!Biztos hogy nagyon jó a nö emlékezete(én már a tavalyi fogalmazásaimra sem emlékszem).De nagyon remélem men huzodik sokáig ez a....mert igy sokára lesz premier(nekem). :(

Audry 2009.04.24. 02:11:46

@dzseni13: Hát én is remélem, hogy mielőbb tisztázzák a dolgokat... :)

Kittike1986 2009.04.25. 09:55:12

Én már nem értem az ebereket!Ekkora haszonleső nőt...az feháborító,h vki így akar pénzhez jutni!!!
Akkor eddig csak a filmet látta és az alapján esett le a tantusz,h ismerős a történet???A könyveket nem olvasta???
De azért az egy novella ez meg 4 könyv!!!
Én semmit nem ítélnék meg neki...!!!Eddig nem jutott eszébe kiadni vagy megírni akkor most maradjon csendben...,nem???
Na felidegesítettem magam ezen...!!!
Rendesen nem is tudtam írni mert ha azt írtam volna amit épp akkor gondoltam akkor huha huhhhaaaaaa!!Egyálltalán nem lett volna egy lányhoz illő és szalonképesenek sem mondtam volna!!
Várom a fejleményeket....:)Háthaaa háthaaaaaa tisztázódik mihamarabb az ügy!

Dahut 2009.04.25. 10:41:53

@Kittike1986: Ezért nem írtam én sem. Egyrészt nyomdafestéket és pixeleket nem tűrt volna, másrészt meg valszeg egy tízperces arcpirító monológ lett volna végig a fent említett stílusban.
És úrihölgy vagyok, állítólag... Bár kétlem, időnként kijön belőlem az állat.
Ehhh... Nőt popsinrugdalni, forgatást folytatni.

D.

Kittike1986 2009.04.25. 12:39:10

@Dahut: Előbujik a szörnyeteg belőled is ?:DBelőlem egyre gyakrabban...:D főleg ilyenek után!

Audry 2009.04.25. 14:36:24

Nessie bemásolt egy cikket a fórumra, de mivel forrás nincs megnevezve, nem tehetem be ide. De egy részlet belőle:

A Summit Entertainment stúdió szóvivőjének közlése szerint azonban semmi gond nincs a filmmel, annak bemutatását továbbra is november 20-ra tervezik. "A produkció jelenleg is zajlik Vancouverben, ahol minden az eredeti tervek szerint halad. Nem történt semmi késlekedés. Annyit közölhetek, hogy minden információ, amit a peres eljárásnak filmünk bemutatására való hatásáról hallani lehetett, hamis" – mondta a szóvivő.

Teljes cikk: sgforum.hu/listazas.php3?azonosito=Cullen&id=1233323052#TOP

37764-es számú komment. Pillanatnyilag ez az utolsó.

meyerfan 2009.06.09. 15:32:00

@jenny13:szerintem is szörnyű! Én Meyernek hiszek és aki hisz annak az alattomos nőszemélynek az ...!
Remélem nagyon hamar váge lesz ennek...

regi97 2010.01.21. 18:55:44

nem tudom elhinni hogy ez igaz lenne !
az összes könyvet olvastam!

regi97 2010.01.21. 18:57:02

@Kittike1986: igazad van ijenkor csöndbe maradhatna!
undorító
nem is értem az ijeneket!
süti beállítások módosítása