Újabb változás :)

2009.03.20. 13:04

Szeretném egy jó hírrel kezdeni. Végre bővül a szerzők sora, és LauraL is csatlakozik hozzánk egy új, folytatásos történettel, ami kicsit eltér a Sagától, de mindenképpen nagyon izgalmas, és nekem különösen tetszik az új vonal, amin elindul.

Mostantól fogva három naponként várhatóak az új fejezetek. Természetesen minden harmadik nap más fejezetét olvashatjátok, vagyis hétfőn Nikitáét, és csütörtökön LauraL-ét. Ez a rendszer megmarad a későbbiekben is, így mindegyikünknek van bőven ideje írni, de nektek sem kell majd egy hetet várni, hogy valami újat olvashassatok. Így heti két friss lesz, rólunk pedig lekerül a nyomás.

A Hírek közé beraktam néhány érdekes cikket. Az egyikben (168 óra) van néhány info a Little Ashes (kis hamvak????) filmmel kapcsolatban, amiben Robert Pattinson alakítja majd Salvador Dalí szerepét. Ezenkívül a DVD-ről is találtok bővebb információt a Hírek között.

Az oldal végleges dizájnának sorsa is eldőltnek látszik, tekintve, hogy elég egyértelmű a szavazás állása. Hogy erről meggyőződhessetek, íme a jelenlegi eredmény:

 

 

Szerző: Audry

28 komment

Címkék: egyéb

A bejegyzés trackback címe:

https://edwardcullen.blog.hu/api/trackback/id/tr741010570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hucak 2009.03.20. 16:31:42

:DDD
LauraL én nagyon örülök neki, hogy a te történetedet is olvashatjuk majd itt!!! Már alig várom!!! :DDDDD
Mindhármótok story-ját nagyon várom már!! Örülök és kimondhatatlanul hálás vagyok, hogy megosztjátok velünk ezeket a történeteket!!! :DD

LauraL 2009.03.20. 20:34:33

@hucak: Köszönöm a bizalmat! Igyekszem majd megszolgálni. :)

Drusilla1985 2009.03.21. 00:25:46

Jaj, de jó!!!!!!!! Nagyon tetszik ez az új rendszer:) Itt tombolok a boldogságtól:) És nagyon várom LauraL történetét:)Minden fejezetet nagyon fogok várni:)

Zinameena 2009.03.22. 19:23:20

én is borzasztóan várom... így tovább csajok
:)

Zinameena 2009.03.22. 19:24:42

Am. mennyi idősek vagytok? Ezt azoktól kérdezem akik a történeteket írják, mert írtó jól fogalmaztok.

2009.03.22. 20:04:42

@Zinameena:
27 leszek :((
Magyr-történelem szakos vagyok :DDD Szóval innen a fogalmazás :DDD

Audry 2009.03.22. 23:26:44

@Zinameena: Szia. Szeptemberben leszek 27. Még leírni is szörnyű. Te jó ég. Ugye Nikita???? ÁÁÁÁ. Már öregek vagyunk... :)))

2009.03.23. 08:18:23

@Audry:
Sajnos megettük már a joghurtunk javát :((((

Audry 2009.03.23. 13:41:46

@nikike821008: És nem is volt olyan finom :S

LauraL 2009.03.26. 12:00:38

@Audry: Ti mondjátok? Mit szóljak én a 33-mal? Jujj! A legutóbbi szülinapom óta kész depis vagyok! :)

Audry 2009.03.27. 07:07:36

@LauraL: Jaj engem is megrémít a tudat, hogy nics már 4 éves se a 30-ig :( ÁÁÁÁÁ Annyira gáz még a gondolat is :)

Tűzliliom. 2009.03.27. 17:23:14

Jajj ne sírdogáljatok Nikita, Audry!!! 27??? ez sok???? ÁÁÁÁÁÁ hol van az már???
Igenis fiatalok vagyunk!!!:D
Jah mondom én:DDD

Fatcsi 2009.03.28. 16:15:07

Helló!Már régebben is elgondolkodtam hogy hány évesek lehetnek a szerzők és most meglepődtem:Dazt hittem pár 10-en éves lökött Twilight-fan írogat ilyen tutka sztorikat.Erre itt olvasom hogy kicsit idősebbek vagytok:Dez nagyon jó:D
szerintem nem vagytok öregek:Drengeteg dolog áll előttetek.ahelyett hogy depiztek inkább élvezzétek hogy nem vagytok gyerekek,hanem felnőttek, akik még fiatalok:D mellesleg nagyon tetszik hogy nem csak velem egyidősek foglalkoznak ennyit az Alkonyattal.További jó írást nektek8már ha nem baj hogy tegezlek titeket.ti mondtátok hogy nem akartok öregek lenni :))
Amúgy énis régebbót írok történeteket,de valami mindig hiányzik belőlük.megtennétek hogy adtok pár jótanácsot?
előre is köszönöm!

Ui:további sok sikert!

Audry 2009.03.28. 16:31:19

@Fatcsi: Hmmm. Hát nem tom vagyunk e olyan jók, hogy mi osztogassunk tanácsokat, de mondjuk, hogy talán igen :) (Reméljük nem vagyunk csapnivalóak :P)
Na szóval, szerintem (de ez csak az én véleményem, hiszen mindenkinek mást jelent a jó sztori): Ha fejezetekre osztott történetet írsz, akkor az elsőbe mindenképpen kell valami izgalmas, amivel megfogod az olvasót, és kedvet csinálsz a következő részhez. Kell a folyamatos feszültség, ami miatt megunhatatlan, letehetetlen a történet.
Szerintem kell sok érzelem, kellenek váratlan fordulatok, és figyelni kell, hogy ne csak számodra legyen érthető és követhető, hanem mások számára is. Ez a legnehezebb szerintem. Úgy írni, hogy olyan is megértse, akinek nincs a fejében a sztori, mint neked. Sok történetnél számomra az a baj, hogy nem értem, nem tudom követni, mert az író elfelejti, hogy én nem tom neki mi jár a fejében, nekem mindent el kell magyarázni, hogy megértsem, és képes legyek azonosulni a történettel, és a szereplőkkel. Emellett fontos szerintem azért a környezet leírása is, hogy el tudja képzelni az olvasó, de azért valamit hagyni kell a fantáziájának is :) Kellenek szerethető és kevésbé szerethető karakterek, és jellemrajzok, amik által eldöntjük, hogy a karakter szimpatikus e nekünk, vagy sem. Ezért kellenek apró infók a szereplőkről, amiket nem muszáj egybe zúdítani az olvasóra, hanem szépen lassan, fokozatosan, ahogy halad a történet.
Nekem most elsőre ezek jutnak eszembe. Ja és még valami: A párbeszédek. Szerintem azoknak fontos jelentőségük van. Mert azáltal lehet utalni dolgokra, vagy bemutatni a karakterek gondolatait, érzéseit, lehet általa teremteni konfliktusokat, vagy épp megoldani. Szóv a párbeszéd iszonyatosan fontos. Oda kell rá figyelni, hogy lehetőleg ne legyen semmitmondó. Hogy a mondatoknak legyen valami hátsó tartalma, ami később jelentőséget nyerhet, ahogy halad a sztori :)

Remélem van, amit használni tudsz ezek közül :)

További szép napot: Audry

nikike821008 (törölt) 2009.03.28. 17:43:06

@Fatcsi:
Hm... Veszem a bátorságot és én is válaszolok :D

Mivel jelenlegi és jövőbeli tanárnő vagyok, kéretik csókolomozni és elhaló tisztelettel kiejteni a nevemet :DDD

Az írásról nem sokat tudok... csak amennyit a főiskolán, magyar szakon tanítottak. Vagyis lehetőség szerint kerülöm az azonos szófordulatokat és kifejezéseket legalább a fejezeten, vagy bekezdésen belül. Persze nem lehet mindig más szót használni, de törekedni kell rá :DDD

Az alapokkal kapcsolatban teljesen egyetértek Audryval. Ütős első fejezet, meglepő fordulatok, nyitott fejezetvégek :DDD

Szerintem az is lényeges, hogy a karakterek változzanak. Ki ebbe, ki abba az irányba. Mert ha mindig ugyan olyanok, akkor unalmassá válnak.

Sok sikert az íráshoz. Előre szólok, hogy nagy fába vágtad a fejszédet. Ez most nem nagyképűség akar lenni, hanem csak a tapasztalat beszél belőlem. Én is csak poénnak firkáltam, aztán már itt tartok :DDD

Nagy kalappal :DDDD
Nikita

Audry 2009.03.28. 21:41:59

@nikike821008: Hát akkor itt nem értünk egyet. Szerintem a karakter jellemének nem kell változnia. Hiszen az életben sem változik túl sokat az ember jelleme egy bizonyos kor után. Én próbálom megőrizi a jellemvonásokat, ha csak nincs valami, ami erősen indokolná a jellemváltozást :)

nikike821008 (törölt) 2009.03.29. 10:24:31

@Audry:
Na, akkor tényleg eltér a véleményünk :D
Szerintem egész életünk alatt folyamatosan változunk, különböző intenzitással. Nekem a jó könyv esetében is elengedhetetlen, hogy a karakterek, ha nem is teljesen, de legalább egy kicsit fejlődjenek, különben egy idő után kiismerhető és unalmas lesz a figura. De nemcsak jellemeükben, hanem gondolkodásmódjukban is változhatnak. Lehet, hogy a történetemben ez nem jön át ... Nem tudom... Ha nem, akkor baromi rosszul csinálom, mert én erre is törekszem...
Szerintem ha a történetben megrázó és váratlan események következnek be, akkor elengedhetetlenül változik a szereplő. De persze nem vagyok tanult vagy gyakorlott író, szóval ez csak amolyan kontár vélemény.

Hali
:DDD

Fatcsi 2009.03.29. 21:07:48

@Audry: Először is nagyon szépen köszönöm hogy válaszoltál! :D amiket pedog írtál baromira hasznosnak tűnnek és már vannak ötleteim is:D szóval köszönöm. rengeteg olyan dolgot írtál,amire eddig nem nagyon figyeltem.de úgy döntöttem hogy újrakezdem a sztorimat,és kicsit változtatok rajta,hogy télleg megfogja az olvasót.remélem legalább negyedannyira jó lesz mint a ti sztoriaitok:D szóval ksözönöm mégegyszer.neked további sok sikert kívánok,én pedig megfogadom a tanácsaidat
Puszi

Fatcsi 2009.03.29. 21:14:58

@nikike821008: Kedves tanárnő!
Előszöris "önnek" is köszönöm a tanácsokat. ha jobban belegondolok, telljesen kiegészítik Audry tanácsait.és nem kell itt egymásnak ugrani, hiszen mindenkinek más a véleménye arről,hogy a karaktereknek milyennek kell lenni.ez asszem írótól és történettől is függ.és úgy gondolom,ha összegyúrom a fentebb elolvasottakat,akkor nem sok minden fog kimaradni a sztorimból.
Már volt pár próbálkozaásom,amik uncsik voltak.és télleg nehéz dolog ez az írás,de én imádom.akár éjjel is irogatok, amikor másnap a suli fog kifárasztani.de szerintem minden egyes vicces vagy jó rész megéri.szóval köszönök mindent,szurkoljatok (ön is tanárnő). Ha lesz pár fejezetem,talán...esetleg megoldható lenne, hogy kritizáljátok?nekem ez nagy dolog lenne...
nem tudom hányszor megköszönni 1.hogy ilyen jó történeteket olvashatok 2.hogy ilyen tuti dolgokat írtatok.ha nem zavar felnézek rátok!!!

puszi(és örök hála)

Fatcsi 2009.03.29. 21:17:47

bocsi hogy ennyit áradozok itt.és a hibákért is.nagyon gyorsan pötyögök,és nem veszem őket észre...
remélem attól még érthető

Audry 2009.03.29. 21:51:04

@nikike821008: Ez attól is függ, milyen intervallumban játszódik a történet. Ha éveket ölel fel, akkor elengedhetetlen némi jellemváltozás, ezzel egyet is értek. De ha a történet néhány nap, esetleg hét alatt játszódik, akkor szerintem nem életszerű a változás, maximum akkor, ha a cselekmény erősen indokolja. Pl Koontz-ra hivatkozok, mert őt te is szereted. :) Szóv nála ált egy-két nap alatt játszódik egy történet. Ott én nem látom értelmét jellemváltozásnak. Ha viszont olyan sztoriról beszélünk, ahol hosszú évek telnek el, az már önmagában megkövetel némi fejlődést, vagy akár visszafejlődést. Tehát ez szerintem a cselekménytől függ :)))

Audry 2009.03.29. 21:54:30

@Fatcsi: Nem ugrottunk egymásnak, szerintem Nikitával vagyunk annyira jóban, hogy kultúráltan tudjunk véleményt cserélni, és nem kell mindenben egyet érteni, de szerintem az élet pont attól érdekes, hogy mindenki másképpen gondolkozik. Ezen a bogon még nem volt (és nem is lesz!!!) vita, legalábbis sértegetés és rosszindulat, az eszmecsere meg csak hasznos mindenki számára :)))

Ami a hibákat illeti, inkább ne akard tudni mennyire színezzük ki egymás történeteit az elütések és helyesírási hibák miatt :). Szóval azok miatt kár aggódnod :) LOL

nikike821008 (törölt) 2009.03.29. 22:01:33

@Fatcsi:
LOL Egymásnak esni??? Mi Audryval ezt lerendezzük egy iszapbirkózás keretein belül :DDDD
Örülök, hogy segíthettem :DDD

@Audry:
Igen, tényleg függ az időtől is :DD
Nekem pl. Böll az egyik kedvencem. Nála az előtt a pillanat előtt kezdődik a történet, amikor a karakter egy hosszú folyamat eredményeképpen eljut a változásig, s ez robbanásszerűen megy végbe... Imádom, ahogy böll ír.
Igen Koontz viszont nem, és persze ez így érthető is. :DD

Fatcsi 2009.03.30. 20:09:32

@Audry: értettem :Dnem ugrotok egymásnak xd.nem teljesen úgy értettem de a lényeg az benne volt. Am ami a hibákat illeti... néha naon jókat szoktam írni amin nagyot nevetek:D pl egyszer elszórtan helyett azt írtam-kézzel-hogy elósztan :D fél óra séta helyett meg 30 órát:D úgyhogy köszi h elnézitek.na pussz

Fatcsi 2009.04.17. 11:54:39

remélem fogtok még errefelé olvasgatni, éppen ezért lenne egy kérdésem. meglehet kissé vicces lesz számotokra, de mivel nem tudhatok mindent, megkérdezlek titeket. ugyebár van lehetőség saját blog készítésére a beállításaim környékén. a kérdésem az lenne, hogy ez mit foglal magába. először arra tippeltem hogy aki itt történetet ír, az csinál magának egy ilyet és utána már ő irányítja a saját blogját, de asszem ez ennél kicsit összetettebb. rem tudtok válaszolni. (csak nem olyan égő ez a kérdés.ha igen akkor meg nem zavar xd)
előre is köszi.pussz

Audry 2009.04.17. 20:51:21

@Fatcsi: Szia!

A saját blognak nincs köze ehhez az oldalhoz, ez a blog.hu saját szolgáltatása. Bárki csinálhat blogot, nem kell ahhoz ide írni történetet, sőt, én ellenezném is, hogy egy itt megjelenő sztori más oldalon is kint legyen. Ha szeretnél blogot csinálni, de nem értesz hozzá, akkor először javasolnám a segitseg.blog.hu/ oldal tanulmányozását, mert azért egy kezdő számára nem olyan egyértelmű a blog üzemeltetése. De ezen az oldalon elég jól leírnak egy csomó mindent, laikus számára is érthető nyelvezettel :)

Fatcsi 2009.04.18. 17:01:28

@Audry: köszönöm szépen. el fogom olvasni:pusszi.sokat segítettél.újra :D

Audry 2009.04.19. 03:10:11

@Fatcsi: Szívesen. Remélem hasznát veszed :)
süti beállítások módosítása